Tuesday, January 29, 2013

化石蛋起的对话

徐信常说,"My favorite is to dig treasure...I like treasure!!!".这天被他找到了一粒恐龙化石蛋,开心极了!吵着把它‘卖’回家。就这样开始他的挖掘生涯。

徐信:"mummy,我很想做dig dinosaur的work work。但是我又想做builder,我就可以build很多的house!我也很喜欢build东西。我也很喜欢build robot!"
Mummy : "那你又很多job要做。。。,那你不是很busy?"
徐信: "Monday to Friday, 我去做scientist,然后weekend我就去build house!"
Mummy : "Sunday你不去要去church吗?"
徐信:"sunday morning我去church,然后afternoon我就去做builder!弟弟,你要一起吗?"






徐信:"弟弟,你grow bigger后,要做什么?"
徐恒:"我要"坐"racing car!"
徐信:"huh!我是说你要做什么work work?"
徐恒: "我要做drive train train的!"
徐信:"ooooh.... train driver"
徐恒:"是啊!train driver..."
徐恒:"那你要不要和我一起做scientist and builder?"
徐恒:"好啊!"
徐信:"那么我们就可以work together啦!Mummy!!! 你要不要一起去dig fossil?"
Mummy :"好啊!我就可以help你们,做你们的helper了!" 

(如果爸爸妈妈有这样的健康,这样的体力,我们愿意陪着你们长大,一同分享人生的点点滴滴。是否你们是个sceintist 或 是个建筑工人,只愿你们能靠着那加给你力量的上帝,活出生命的色彩。)







人的一生忙忙碌碌,要做的事情可真多。小小的梦想能成就大事,但忙与盲可就站在这一线之差之间。

人若赚得全世界,赔上自己的生命,有什么益处呢?人还能拿什么换生 命呢?” 
马太福音16:26“
For what profit is it to a man if he gains the whole world, and loses his own soul? Or what will a man give in exchange for his soul?


“我们度尽的年岁,好象一声叹息。我们一生的年日是七十岁,若是强壮可到八十岁; 但其中所矜夸的,不过是劳苦愁烦,转眼成空,我们便如飞而去。”  
诗篇90:9,10
For all our days have passed away in Your wrath;
We finish our years like a sigh. The days of our lives are seventy years;
And if by reason of strength they are eighty years,
Yet their boast is only labor and sorrow;
For it is soon cut off, and we fly away.


不从恶人的计谋,不站罪人的道路,不坐亵慢人的坐位,惟喜爱耶和华的律法,昼夜思想,这人便为有福。他要像一棵树,栽在溪水旁,按时候结果子,叶子也不枯干。凡他所作的,尽都顺利。”
诗篇 1:1-3“
Blessed is the man
Who walks not in the counsel of the ungodly,
Nor stands in the path of sinners,
Nor sits in the seat of the scornful;
He shall be like a tree
Planted by the rivers of water,
That brings forth its fruit in its season,
Whose leaf also shall not wither;
And whatever he does shall prosper.

1 comment:

  1. Oh o, forget to mention the daddy and mummy who clean up the "fossil" dust after the little scientist!
    Today return from office at 10pm, really make me wonder is this the life we want for ?

    ReplyDelete